Українська література

Українська література

Слово у житті людини. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи

Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва

Міфи і легенди українців. Первісні уявлення про всесвіт і людину

Міфи і легенди українців. «Про створення землі», «Чому буває сумне Сонце?»

Народні легенди «Про зоряний Віз», «Про вітер», «Про вогонь»

Міфи і легенди українців. «Лісова панна», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Чому пес живе коло людини?»

Як творився світ. Урок-подорож сторінками міфів давньої України

Українські народні казки. Казка «Про правду і кривду»

Українська народна казка «Мудра дівчина»

Українська народна казка «Про жар-птицю та вовка»

Героїко-фантастична казка «Красний Іванко і закляте місто». Героїчне і фантастичне у казці

Спорідненість українських казок з казками народів світу

Народні казки. Самостійне складання казок

Моя улюблена казка. Українські героїко-фантастичні казки

Тематичне оцінювання: «Народні казки». «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Про жар-птицю та вовка», «Красний Іванко і закляте місто»

Літературні казки. Іван Франко «Фарбований Лис»

Іван Франко «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру

Іван Франко «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів

Тестова робота за літературною казкою І. Франка «Фарбований Лис»

Василь Королів-Старий «Потерчата»

Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка»

Аналіз казок Василя Королева-Старого «Нечиста сила», «Мавка Вербинка»

Іван Липа «Близнята». Поведінка братів-близнюків

Василь Симоненко «Цар Плаксій і Лоскотон»

Василь Симоненко «Цар Плаксій і Лоскотон». Характеристика дійових осіб твору

Василь Симоненко «Подорож у країну Навпаки»

Тематичне оцінювання за розділом «Літературні казки»

Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок

Загадки як вид усної народної творчості

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довкілля

КВК за прислів’ями та приказками

Леонід Глібов «Химерний маленький», «Що за птиця»

Леонід Глібов. Акровірші «Хто розмовляє?» «Хто сестра і брат?». Вірш «Квіткове весілля»

Узагальнення і систематизація знань з теми «Леонід Глібов. Загадки. Прислів’я та приказки»

Світ поезії Ольги Чорної

Літописні оповіді «Про заснування Києва», «Про князя Олега» .

Літописні оповіді «Про княгиню Ольгу», «Про хрещення Русі князем Володимиром»

Олександр Олесь «Україна в старовину», «Наші предки — слов’яни»

Олександр Олесь «Початки Києва», «Аскольд і Дір»

Олександр Олесь «Княгиня Ольга», «Ярослав Мудрий»

Антін Лотоцький «Михайлик-семиліток»

Антін Лотоцький «Михайлик-семиліток». Роздуми про добро і зло

Іван Нечуй-Левицький «Запорожці»

Гра за твором Івана Нечуя-Левицького «Запорожці»

Іван Нечуй-Левицький «Запорожці». Вигадування версії закінчення твору

Оксана Сенатович «Малий Віз». Коротка розповідь про письменницю

Сучасні твори про історичне минуле українського народу. І. Крип’якевич «Малі козаки»

Тематичне оцінювання «Історичне минуле нашого народу»

Тарас Шевченко. Розповідь про поета

Тарас Шевченко «За сонцем хмаронька пливе», «Садок вишневий коло хати»

Костянтина Малицька «Чом, чом, земле моя…». Розповідь про письменницю

Костянтина Малицька «Соловей». Теорія літератури: художній опис

Олена Пчілка (Ольга Косач) «Сосонка». Розповідь про письменницю та її родину

Тематичне оцінювання за творчістю Т. Шевченка, К. Малицької та О. Пчілки

Павло Тичина «Не бував ти у наших краях», «Гаї шумлять»

Павло Тичина «Блакить мою душу обвіяла»

Євген Гуцало «Лось».Вічне протистояння добра і зла

Євген Гуцало «Лось»

Усний опис тварини за власним спостереженням у художньому стилі

Богдан-Ігор Антонич. Основні відомості про поета. Вірш «Весна»

Богдан-Ігор Антонич «На шляху», «Назустріч». Єдність людини і природи

Конкурс на кращого декламатора поезії

Г. Тютюнник «Дивак». Розповідь про письменника

Г. Тютюнник «Дивак». Образ Олеся, риси його характеру. Описи природи у творі

Микола Вінграновський «Перша колискова», «Ходімте в сад…», «Сама собою річка ця тече…»

Підсумковий урок за творчістю М. Вінграновського, Г. Тютюнника, П. Тичини, Є. Гуцала, Б.-І. Антонича

Опис окремого предмета за картиною

Борис Харчук «Шайтанка»

Петро Власюк «… Я — людина на оцій землі»

Письменник — особливо обдарована людина. Книжка в житті людей. Як писалися книги в Київській Русі

Календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Веснянки. («Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець»)

Пісні літнього календарного циклу. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»; «Заплету віночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, купайло»; «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька»

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать»

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею «Молитва» О. Кониського, «На долині туман» В. Діденка

Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха, «Гей, видно село» Л. Лепкого

Письмова творча робота про роль і місце пісні в житті українців

М. Вороний «Євшан-зілля»

Т. Г. Шевченко «Тарасова ніч»

Т. Г. Шевченко «Думка» («Тече вода в синє море…»), «Іван Підкова». Патріотичні мотиви творів поета

Тематичне оцінювання № 1. «Загадково прекрасна і славна давнина України»

Леся Українка «Мрії»

Леся Українка «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»

В. Винниченко «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька

В. Винниченко «Федько-халамидник». Федько як особистість

С.Черкасенко «Маленький горбань». Твір про красу і незахищеність людської душі

С. Черкасенко «Маленький горбань». Образ Павлика — душевно красивого і щедрого хлопчика

С. Чернілевський «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички…»

О. Довженко «Зачарована Десна». Великий і чарівний світ дитинства у творі

О. Довженко «Зачарована Десна». Опис вражень малого Сашка

Л. Костенко. Коротка розповідь про письменницю. «Кольорові миші»

Л. Костенко «Пісенька про космічного гостя», «Дощ полив»

Є. Гуцало «Олень Август». Ідея неординарного власного погляду на світ

І. Жиленко «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»

І. Калинець «Дивосвіт» («Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»)

І. Калинець «Писанки», «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою»

Емма Андієвська «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору

Емма Андієвська. «Казка про яян». «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди»

Тематичне оцінювання № 2. «Я і світ»

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Захоплюючий пригодницький сюжет твору

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Мрія і дійсність у творі

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Смішне, комічне, романтичне у творі

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки

Виразне читання найцікавіших епізодів твору В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»

В. Нестайко «Незнайомець з тринадцятої квартири»

В. Близнець Коротко про митця. «Звук павутинки»

В. Близнець «Звук павутинки». Неповторний світ дитинства — старт у майбутнє доросле життя

В. Близнець «Звук павутинки». Світ, у якому живе хлопчик Льонька

В. Близнець «Звук павутинки». Значення у творі образу вченого Адама

Складання плану характеристики образу допитливого і здібного хлопчика Льоньки (В. Близнець «Звук павутинки»)

В. Близнець «Звук павутинки». Дивовижність і краса світу (образи звуку павутинки, Ніни, кораблика)

Письмовий твір-роздум за повістю В. Близнеця «Звук павутинки» на тему «Яка краса врятує світ?» (Про красу зовнішню і красу людської душі)

В. Близнець «Женя і Синько»

Я. Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті

Я. Стельмах «Митькозавр з юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість хлопчиків»

Я. Стельмах «Митькозавр з юрківки, або Химера Лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію у житті сучасної людини

Я. Стельмах «Митькозавр з юрківки, або Химера лісового озера.» Усвідомлення значення романтики в житті людини

Я. Стельмах. «Митькозавр з юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів Сергія і Митька

Тематичне оцінювання № 3. «Пригоди і романтика»

Б. Комар «Диваки»

Б. Грінченко «Сірко»

Велика роль гумору в житті українців. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Л. Глібов «Жаба і Віл»

Л. Глібов «Щука», «Муха і бджола»

Байки Л. Глібов

Творча робота. Складання власної байки

С. Руданський «Пан та Іван в дорозі»

С. Руданський «Козак і король», «Запорожці у короля»

С. Васильченко «Свекор»

С. Васильченко «Басурмен». Доброзичливий гумор у творі

С. Олійник «Ля-ля-ля»

С. Олійник «Чудо в черевику»

П. Глазовий «Тарас Бульба в Києві»

П. Глазовий «Найважча роль», «Заморські гості»

Тематичне оцінювання № 4. «Гумористичні твори»

Марко Вовчок «Дев’ять братів і десята сестриця Галя»

Дмитро Нитченко-Чуб «Вовченя»

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником

А. КАЩЕНКО «НАД КОДАЦЬКИМ ПОРОГОМ»

СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВІ ПІСНІ. ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ ПІСЕНЬ. ЧУМАЦЬКА ПІСНЯ «ОЙ У СТЕПУ КРИНИЧЕНЬКА»

ТРАГІЧНИЙ І ГЕРОЇЧНИЙ ПАФОС КОЗАЦЬКИХ ПІСЕНЬ «ОЙ НА ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ», «СТОЇТЬ ЯВІР НАД ВОДОЮ», «ГОМІН, ГОМІН ПО ДІБРОВІ»

КОЛОМИЙКИ «ДОЗВІЛЛЯ МОЛОДІ», «ЖАРТІВЛИВІ КОЛОМИЙКИ» — «ПЕРЛИ РОЗСИПАНОГО НАМИСТА»

Письмова робота про роль української народної пісні в житті народу

С. ВАСИЛЬЧЕНКО «ОЛИВ’ЯНИЙ ПЕРСТЕНЬ»

К. ПЕРЕЛІСНА «ТРИ ПРАВДИ»

Тематична контрольна работа № 1 «Вступ. Із пісенних скарбів»

ІВАН ФРАНКО. КОРОТКІ ВІДОМОСТІ ПРО МИТЦЯ. «ЗАХАР БЕРКУТ». ІСТОРИЧНА ОСНОВА ТВОРУ

І. ФРАНКО «ЗАХАР БЕРКУТ». ЗМАЛЮВАННЯ ГЕРОЇЧНОЇ БОРОТЬБИ РУСИЧІВ ПРОТИ МОНГОЛО-ТАТАРСЬКИХ НАПАДНИКІВ

І. ФРАНКО «ЗАХАР БЕРКУТ». ПАТРІОТИЧНИЙ МОТИВ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З РОЗГОРТАННЯМ СЮЖЕТУ. ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗІВ МАКСИМА, МИРОСЛАВИ

І. ФРАНКО «ЗАХАР БЕРКУТ». ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ТУГАРА ВОВКА

І. ФРАНКО «ЗАХАР БЕРКУТ». ПРОБЛЕМА ВИБОРУ ЛЮДИНИ У ВИРІШАЛЬНІЙ СИТУАЦІЇ. ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ЗАХАРА БЕРКУТА

Т. ШЕВЧЕНКО. ТВОРЧЕ ЖИТТЯ ПОЕТА. «МЕНІ ТРИНАДЦЯТИЙ МИНАЛО». ЗМІНА ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ НЕЗАХИЩЕНОЇ ДИТЯЧОЇ ДУШІ У ВЕЛИКОМУ І СКЛАДНОМУ

Т. ШЕВЧЕНКО «ТОПОЛЯ». РОМАНТИЧНА ІДЕЯ НЕЗНИЩЕННОСТІ СПРАВЖНЬОГО КОХАННЯ, КРАСИ, ВІРНОСТІ

Т. ШЕВЧЕНКО. «ЗАПОВІТ» — ТВІР, ЩО ЄДНАЄ МИНУЛЕ, ТЕПЕРІШНЄ І МАЙБУТНЄ

АНДРІЙ ЧАЙКОВСЬКИЙ. КОРОТКО ПРО МИТЦЯ. «ЗА СЕСТРОЮ». ВІДТВОРЕННЯ ІСТОРИЧНИХ ПОДІЙ З ПОЗИЦІЙ ГУМАНІЗМУ

А. ЧАЙКОВСЬКИЙ «ЗА СЕСТРОЮ». НАПРУЖЕНИЙ ДИНАМІЧНИЙ СЮЖЕТ ГЕРОЇКО-РОМАНТИЧНОЇ ПОВІСТІ

А. ЧАЙКОВСЬКИЙ «ЗА СЕСТРОЮ». БЛАГОРОДСТВО, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, МУЖНІСТЬ, ВІРНІСТЬ, ЖИТТЄЛЮБСТВО ЗАПОРОЗЬКИХ КОЗАКІВ

А. ЧАЙКОВСЬКИЙ «ЗА СЕСТРОЮ». ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ПАВЛУСЯ

МИХАЙЛО СТЕЛЬМАХ. АВТОБІОГРАФІЧНА ПОВІСТЬ ПРО ДИТИНСТВО. «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ»

М. СТЕЛЬМАХ «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ». ЄДНІСТЬ СВІТУ ПРИРОДИ І СВІТУ ДИТЯЧОЇ ДУШІ

М. СТЕЛЬМАХ «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ». ЗВИЧАЇ, ТРАДИЦІЇ УКРАЇНЦІВ У ТВОРІ

М. СТЕЛЬМАХ «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ». СИМВОЛ ОБРАЗУ ГУСЕЙ-ЛЕБЕДІВ. ІНШІ ОБРАЗИ ТВОРУ (ДІД, БАТЬКИ, ПОДРУЖКА ЛЮБА)

М. СТЕЛЬМАХ «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ». ОБРАЗ ЧУТЛИВОГО ДО КРАСИ ХЛОПЧИКА МИХАЙЛИКА

Г. ТЮТЮННИК. КОРОТКО ПРО ПИСЬМЕННИКА. «КЛИМКО». ІДЕЙНИЙ ЗМІСТ ТВОРУ

Г. ТЮТЮННИК «КЛИМКО». ВОЄННЕ ДИТИНСТВО В ПОВІСТІ

Г. ТЮТЮННИК «КЛИМКО». ОСОБИСТЕ ЖИТТЯ АВТОРА І СЮЖЕТ ТВОРУ

Г. ТЮТЮННИК «КЛИМКО». МОРАЛЬНО-ЕТИЧНІ УРОКИ ДОБРОТИ, ЧУЙНОСТІ, ТУРБОТИ ПРО РІДНИХ

Г. ТЮТЮННИК «КЛИМКО». ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ КЛИМКА

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 «ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ»

О. СТОРОЖЕНКО. КОРОТКО ПРО АВТОРА. «СКАРБ». МОРАЛЬНО-ЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ОПОВІДАННЯ

О. Стороженко «Скарб». Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання

Б. Лепкий. Коротко про письменника. «Цвіт щастя». Прагнення кожної людини бути щасливою

Б. Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки

КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ

Л. КОСТЕНКО. КОРОТКО ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ. «ЧАЙКА НА КРИЖИНІ»

Л. КОСТЕНКО «КРИЛА»

Б. ХАРЧУК. «ПЛАНЕТНИК». КАЗКОВЕ І РЕАЛІСТИЧНЕ В ПОВІСТІ-ПРИТЧІ, ЧАС ТЕПЕРІШНІЙ І МАЙБУТНІЙ У НІЙ

Б. ХАРЧУК «ПЛАНЕТНИК». РОЗДУМИ ПРО СЕНС ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ, МОРАЛЬНИЙ ВИБІР КОЖНОЇ ЛЮДИНИ

Б. ХАРЧУК «ПЛАНЕТНИК». ДОБРО І ЗЛО В ПОВІСТІ, В СУЧАСНОМУ СВІТІ І В ЛЮДИНІ

Є. ГУЦАЛО «СІМ’Я ДИКОЇ КАЧКИ». ТВІР ПРО ЛЮДИНУ І СВІТ КРІЗЬ ПРИЗМУ МОРАЛЬНО-ЕТИЧНИХ ПРОБЛЕМ

Є. Гуцало «Сім’я дикої качки». Людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу

Висловлення власної версії подальшого розвитку подій твору Є. Гуцала «Сім’я дикої качки»

Є. Гуцало. Оповідання та повісті (Є. Гуцало «Перебите крило»)

Л. ПОНОМАРЕНКО «ГЕР ПЕРЕМОЖЕНИЙ». НАСКРІЗНИЙ ГУМАНІСТИЧНИЙ ПАФОС НОВЕЛИ

Тематична контрольна робота № 3 («Ти знаєш, що ти людина?»)

В. Симоненко — «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства»

В. Симоненко «Ти знаєш, що ти — людина?» Громадянський мотив у поезії

В. Симоненко «Гей, нові Колумби й Магелани»

В. Симоненко «Перехожий». Проблема індивідуальності й натовпу

А. Малишко — Відомий український поет. «Пісня про рушник

А. Малишко. «Стежина», «Вогник». Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності в них

А. Малишко «Приходять предки». Ліризм поезій А. Малишка

А. ДІМАРОВ «БЛАКИТНА ДИТИНА». АВТОБІОГРАФІЧНА ПОВІСТЬ («НА КОНІ Й ПІД КОНЕМ»)

А. ДІМАРОВ «БЛАКИТНА ДИТИНА». ДИНАМІЧНИЙ СЮЖЕТ, ПРОЗОРІСТЬ ТА ІРОНІЧНІСТЬ ОПОВІДІ, МОРАЛЬНО-ЕТИЧНА ПРОБЛЕМАТИКА ТВОРУ

А. Дімаров «Блакитна дитина». Доброта і любов, розуміння, взаємопідтримка в українській родині

А. Дімаров. «Блакитна дитина». Внутрішня гідність і повага до людей — риси характеру юного героя, стимули його поведінки

Переказ найцікавішої пригоди героя-підлітка з твору А. Дімарова «Блакитна дитина»

В. ГОЛОБОРОДЬКО. САМОБУТНЯ ПОСТАТЬ ПОЕТА В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ. «НАША МОВА». РОЛЬ РІДНОЇ МОВИ В ЖИТТІ Й ДОЛІ КОЖНОЇ ЛЮДИНИ

В. Голобородько «Ми йдемо». Ідейний зміст поезії

В. ГОЛОБОРОДЬКО. «З ДИТИНСТВА: ДОЩ», «Я ВПЛЕТЕНИЙ…». ОСНОВНИЙ ПАФОС ПОЕЗІЙ

В. Голобородько «Лелека». Образ рідної хати, шляху, ліричного героя, лелеки

Л. КИСЕЛЬОВ. ДОЛЯ МОЛОДОГО ПОЕТА. «СТАТИ Б ХОЧ НА МЕНТИ ЛІЧЕНІ…», «ЗЕМЛЯ ТАКА ГАРЯЧА»

Л. КИСЕЛЬОВ. «ДОДОМУ». ПАТРІОТИЧНИЙ МОТИВ ВІРША. «КАТЕРИНА». ВСЕЛЮДСЬКЕ І НАЦІОНАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ ОБРАЗУ УКРАЇНСЬКОЇ МАДОННИ

М. ТРУБЛАЇНІ. «ШХУНА “КОЛУМБ”»

І. СЕНЧЕНКО. «РУБІН НА СОЛОМ’ЯНЦІ»

Тематична контрольна робота № 4 («Ми українці»)

Суспільно-історичні умови розвитку української літератури XX ст., основні стильові напрями

Провідна роль поезії у 20-ті роки. Павло Тичина — найбільший модерніст цього періоду. Феномен «кларнетизму». «Арфами, арфами…», «О панно Інно…», «Ви знаєте, як липа шелестить?..»

П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за Вільну Україну у вірші «Пам’яті тридцяти»

Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х рр. Михайль Семенко — поет-футурист. Урбаністичні мотиви лірики («Бажання», «Місто», «Запрошення»)

Київські «неокласики». Микола Зеров. Різногранний творчий шлях митця. «Київ — традиція». Філософічність, афористичність лірики

Максим Рильський. «Молюсь і вірю…», «Солодкий світ!..». Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі

Євген Плужник — один із провідних поетів «розстріляного відродження». Сповідальність, ліричність, філософічність поезії «Для вас, історики майбутні…»

Є. Плужник. «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… А човен — як срібний птах!», «Річний пісок…». Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мить і вічність у чуттєвому вираженні

Розвиток української прози 20-х років XX ст. Микола Хвильовий. Біографія письменника, його провідна роль у літературному житті 1920-х рр.

Микола Хвильовий. «Я (Романтика)» — новела про добро і зло в житті та в душі

Микола Хвильовий. «Кіт у чоботях», «Вальдшнепи», «Сентиментальна історія», «Санаторійна зона» (на вибір)

Григорій Косинка. Творча біографія прозаїка. Змалювання строкатої картини життя крізь призму долі й душі людини. Новела «В житах» — пошуки порушеної гармонії

Григорій Косинка. «В житах». Вітаїстичний пафос новели, імпресіоністична настроєвість

Контрольна робота № 1. Українська література 1920-1930 рр. Поезія. Проза

Юрій Яновський. Творча біографія митця. Роман «Вершники». Ідея протиставлення загальнолюдських вартостей класовим у новелі «Подвійне коло»

Ю. Яновський. «Дитинство». Ідея нетлінної вартості національних основ буття. Утвердження загальнолюдських ідеалів вірності й кохання в новелі «Шаланда в морі»

Валер’ян Підмогильний. Життєвий і творчий шлях письменника

Валер’ян Підмогильний. «Місто». Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі. Зображення «цілісної» людини

Життя і творчість Остапа Вишні. «Моя автобіографія» — гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях

«Як варити і їсти суп із дикої качки», «Сом». Оптимізм, любов до природи, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні

Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930 рр. Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша. Зв’язок із театром Л. Курбаса

Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації

М. Куліш. «Мина Мазайло». Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови. Драматургічна майстерність автора у створенні комічних характерів та ситуацій

Контрольний твір-роздум на тему: «Значення п’єси Миколи Куліша «Мина Мазайло» вчора й сьогодні»

Література в Західній Україні до 1939 р. Життя й творчість Богдана-Ігоря Антонича. «Автопортрет», «Вишні». Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій

Богдан-Ігор Антонич. Поезії «Зелена Євангелія», «Дороги», «Різдво». Міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів

Осип Турянський. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Поза межами болю». Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності

О. Турянський. «Поза межами болю». Ідея перемоги духа над матерією

Дискусія-узагальнення на тему: «У чому сенс життя?» (За твором Осипа Турянського «Поза межами болю»)

Контрольна робота № 2. Українська література 1920-1930 рр. Проза. Драматургія. Українська література за межами України

Еміграційна література (огляд). «Празька поетична школа» української поезії та її представники

Євген Маланюк. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?..». Ностальгічні мотиви, філософічність поезій

Проза У. Самчука, Т. Осьмачки, Д. Гуменної, Наталени Королевої. Основні віхи життя й творчості І. Багряного

І. Багряний. «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості

Українська література 1940-1950 рр. О. Довженко — відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно

О. Довженко. «Україна в огні». Національні й загальнолюдські проблеми

О. Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого й сучасного. Морально-етичні проблеми

Усний твір-роздум «Моральна краса й духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»»

Провідні тенденції розвитку української літератури в другій половині XX — початку XXI ст.

«Шістдесятництво» як культурологічне й соціальне явище. Василь Симоненко — «Витязь молодої української поезії». «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…»

Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Пісня «Два кольори», що стала народною

ІВАН ДРАЧ. «БАЛАДА ПРО СОНЯШНИК» — ПОЕТИЧНИЙ РОЗДУМ ПРО СУТЬ МИСТЕЦТВА

Микола Вінграновський — поет, прозаїк, кіномитець. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…». Несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії

Ліна Костенко. Життя й творчість письменниці. Особливості індивідуального стилю. «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Українське альфреско»

Ліна Костенко. Інтимна, пейзажна й філософська лірика («Хай буде легко. Дотиком пера…», «Я вранці голос горлиці люблю…», «Недумано, негадано…»)

Роман у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання

Нелюди й люди в романі Л. Костенко «Маруся Чурай». Центральні проблеми твору

Контрольний твір на тему: «Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у творчості Ліни Костенко»

«Як добре те, що смерті не боюсь я…». Літопис життя й творчості Василя Стуса

Контрольна робота № 3. Еміграційна література. Українська література 1940-1950 рр. Українська література другої половини XX — початку XXI ст. Поети-шістдесятники

Проза другої половини XX ст. Олесь Гончар. Загальна характеристика творчого доробку, громадянська й життєва позиція, роль у духовному відродженні нації

О. Гончар. «За мить щастя». Краса й сила кохання як матеріал художнього осмислення. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини

О. Гончар. Новела-засторога «Залізний острів» з роману «Тронка»

Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника

Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності

Валерій Шевчук. Життя й творчість митця. Повість-преамбула до роману «Дім на горі»

Валерій Шевчук. «Дім на горі». Жіноче начало й чоловіче у творі. Притчевість образів, епізодів. Барокове поєднання високого (духовного) й низького (буденного)

Загальна характеристика української історичної прози. Павло Загребельний. Життєвий і творчий шлях

П. Загребельний. «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Аналіз образів-персонажів. Наскрізні проблеми роману

Література кінця XX — початку XXI ст. На шляху до нового відродження. Літературні угруповання

Вияв постмодернізму в українській літературі останнього часу. Сучасні часописи та альманахи

Російськомовна українська поезія та її особливості (огляд)

Контрольна робота № 4. Проза другої половини XX ст. Українська історична проза. Сучасна українська література

«Україна у нас одна». Велич минулого й віра в щасливе майбутнє у творах Данила Кулиняка

Усе починається з любові. Життєвий і творчий шлях Михайла Шевченка

СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ ЗА РІК

ВІД РЕАЛІЗМУ — ДО ІМПРЕСІОНІЗМУ. ЕВОЛЮЦІЯ ХУДОЖНЬОЇ СВІДОМОСТІ М. КОЦЮБИНСЬКОГО. ПСИХОЛОГІЧНА НОВЕЛА «INTERMEZZO». АВТОБІОГРАФІЧНА ОСНОВА, СИМВОЛІЧНІ ОБРАЗИ, ОБРАЗОТВОРЧІ ЗАСОБИ

«ВЕСЬ СВІТ БУВ ЯК КАЗКА, ПОВНА ЧУДЕС, ТАЄМНИЧА, ЦІКАВА Й СТРАШНА» (ЄДНІСТЬ БУТТЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ, КАРТИНИ ЖИТТЯ І ПРАЦІ ГУЦУЛІВ, ПСИХОЛОГІЧНЕ ВІДТВОРЕННЯ ЇХНЬОГО СВІТОГЛЯДУ Й СВІТОВІДЧУТТЯ В ПОВІСТІ М. КОЦЮБИНСЬКОГО «ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ»)

КАРПАТСЬКІ РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА, АБО ВІЧНА ТАЇНА КОХАННЯ. (ОБРАЗИ ІВАНА Й МАРІЧКИ В ПОВІСТІ «ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ» М. КОЦЮБИНСЬКОГО. ОСМИСЛЕННЯ ФІЛОСОФСЬКИХ КАТЕГОРІЙ ЖИТТЯ І СМЕРТІ)

ОЛЬГА КОБИЛЯНСЬКА — «РОБІТНИЦЯ СВОГО НАРОДУ», «ПИШНА ТРОЯНДА В САДУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ». (ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ, ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ)

ПОВІСТЬ О. КОБИЛЯНСЬКОЇ «ЗЕМЛЯ» — ПСИХОЛОГІЧНЕ ТРАКТУВАННЯ ВІЧНИХ ПРОБЛЕМ ЛЮДИНИ І ЗЕМЛІ, ЗЛОЧИНУ Й КАРИ НА УКРАЇНСЬКОМУ МАТЕРІАЛІ. ПСИХОЛОГІЗМ І СИМВОЛІЗМ ТВОРУ ЯК НОВАТОРСТВО О. КОБИЛЯНСЬКОЇ. ПОНЯТТЯ ПРО МОДЕРНІЗМ

ОБРАЗИ ПОВІСТІ О. КОБИЛЯНСЬКОЇ «ЗЕМЛЯ». ДУХОВНІ ОРІЄНТИРИ ТВОРУ

ХОЧУ БУТИ ЛЮДИНОЮ! (ЗА ПОВІСТЮ О. КОБИЛЯНСЬКОЇ «ЛЮДИНА»)

ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА

НОВЕЛА «КАМІННИЙ ХРЕСТ» — ПСИХОЛОГІЧНЕ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ ЕМІГРАЦІЇ. НОВАТОРСТВО ПИСЬМЕННИКА. ІДЕЯ НЕРОЗРИВНОЇ ЄДНОСТІ ІВАНА ДІДУХА З РІДНОЮ ЗЕМЛЕЮ. ПОНЯТТЯ ПРО ЕКСПРЕСІОНІЗМ

ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ ЛЕСІ УКРАЇНКИ

ЛІРИКА ЛЕСІ УКРАЇНКИ. «CONTRA SPEM SPERO!» — СВІТОГЛЯДНА ДЕКЛАРАЦІЯ ВОЛЬОВОЇ ОСОБИСТОСТІ. ГРОМАДЯНСЬКА ЛІРИКА «І ВСЕ-ТАКИ ДО ТЕБЕ ДУМКА ЛИНЕ», «І ТИ КОЛИСЬ БОРОЛАСЬ, МОВ ІЗРАЇЛЬ». ФІЛОСОФСЬКА ЛІРИКА. «TO BE OR NOT TO BE?..»

ДРАМА-ФЕЄРІЯ «ЛІСОВА ПІСНЯ». ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНА ОСНОВА СЮЖЕТУ

ОБРАЗИ ДРАМИ-ФЕЄРІЇ «ЛІСОВА ПІСНЯ». ПРИРОДА Й ЛЮДИНА У ТВОРІ. НЕОРОМАНТИЧНЕ УТВЕРДЖЕННЯ ДУХОВНО-ЕСТЕТИЧНОЇ СУТНОСТІ ЛЮДИНИ, ЇЇ ТВОРЧИХ МОЖЛИВОСТЕЙ. ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ДРАМИ-ФЕЄРІЇ

ПИСЬМОВИЙ ТВІР-РОЗДУМ НА ТЕМУ «НЕВМИРУЩІСТЬ ДУХОВНОЇ КРАСИ ЗА ДРАМОЮ-ФЕЄРІЄЮ ЛЕСІ УКРАЇНКИ «ЛІСОВА ПІСНЯ»

М. ВОРОНИЙ — «ІДЕОЛОГ» МОДЕРНІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ, БАГАТОГРАННА ДІЯЛЬНІСТЬ

ЗМІСТ І ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЕЗІЇ М. ВОРОНОГО. МОТИВ НЕОБХІДНОСТІ ДЛЯ ПОЕТА БУТИ «ЦІЛИМ ЧОЛОВІКОМ» У ВІРШІ «ІВАНОВІ ФРАНКОВІ». «БЛАКИТНА ПАННА» — ЄДНІСТЬ КРАСИ ПРИРОДИ Й МИСТЕЦТВА. УЗАГАЛЬНЕНО-ІДЕАЛІЗОВАНИЙ ЖІНОЧИЙ ОБРАЗ У ВІРШІ «ІНФАНТА»

ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ (О. КАНДИБА). ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. СВІТОГЛЯДНІ ПЕРЕКОНАННЯ

ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ (О. КАНДИБА). НЕОРОМАНТИЧНІ, СИМВОЛІЧНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ТВОРЧОСТІ. ПРАГНЕННЯ ГАРМОНІЇ ЛЮДИНИ Й ПРИРОДИ, МАЙСТЕРНІСТЬ У ВІДТВОРЕННІ НАСТРОЮ І ПОЧУТТЯ В ПОЕЗІЯХ «З ЖУРБОЮ РАДІСТЬ ОБНЯЛАСЬ», «ЧАРИ НОЧІ». ЕКСПРЕСИВНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ ПАТРІОТИЧНИХ ПОЧУТТІВ У ВІРШІ «О СЛОВО РІДНЕ! ОРЛЕ СКУТИЙ!..»

ДРАМА ОЛЕКСАНДРА ОЛЕСЯ «ПО ДОРОЗІ В КАЗКУ». ТРАГІЧНА СУПЕРЕЧНІСТЬ МІЖ ДУХОВНІСТЮ, МРІЄЮ Й ЖОРСТОКІСТЮ

Пейзажна лірика Лесі Ук раїнки. «Хвиля», «Стояла я і слухала весну». Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики. «Все-все покинуть, до тебе полинуть», «Уста говорять: “Навіки згинув!..”»

КОНТРОЛЬНА РОБОТА ТВОРЧІСТЬ М. КОЦЮБИНСЬКОГО, О. КОБИЛЯНСЬКОЇ, В. СТЕФАНИКА, ЛЕСІ УКРАЇНКИ

ВИСТУП НА ТЕМУ «ПАМ’ЯТНИК МОЄМУ УЛЮБЛЕНОМУ ПИСЬМЕННИКОВІ»

ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА — ОДНОГО З НАЙВИДАТНІШИХ ПИСЬМЕННИКІВ УКРАЇНИ

ПОЄДНАННЯ РЕАЛІСТИЧНОГО ЗМАЛЮВАННЯ ДІЙСНОСТІ Й ФІЛОСОФСЬКОГО ПІДТЕКСТУ В НОВЕЛІ В. ВИННИЧЕНКА «МОМЕНТ»

ОБРАЗ ПАННИ — УТІЛЕННЯ ІДЕЇ ВІЧНОЇ ЖІНОЧНОСТІ ТА КРАСИ

ОГЛЯД ЖИТТЄВОГО І ТВОРЧОГО ШЛЯХУ ПАВЛА КЛЮЧИНИ

КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ТВОРЧІСТЬ М. ВОРОНОГО, О. ОЛЕСЯ, В. ВИННИЧЕНКА

І. ФРАНКО. КОРОТКІ ВІДОМОСТІ ПРО ПИСЬМЕННИКА. «ІВАН ВИШЕНСЬКИЙ». ІСТОРИЧНА ПРАВДА ТА ХУДОЖНІЙ ВИМИСЕЛ У ТВОРІ

І. Карпенка-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання

І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб твору

Твір-роздум за п’єсою І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»

М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті

М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливості її здобуття

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги, будь якого насильства над людиною

О. Назарук. «Роксоляна». Події історичної доби XVI століття

О. Назарук. «Роксоляна». Проблема кохання і служіння народові в повісті

О. Назарук. «Роксоляна». Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксоляни

О. Назарук. «Роксоляна». Характеристика образу Роксолани

В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення

В. Дрозд. Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка. «Ирій»

В. Дрозд. «Ирій» — химерна повість про неповторний світ юності

В. Дрозд. «Ирій». Поєднання уявного з реальним у творі

В. Дрозд. «Ирій». Вічне і швидкоплинне в житті людини

Тематична контрольна робота «Національна драма (І. Карпенко-Карий). З української прози (М. Коцюбинський, О. Назарук, И. Дрозд)»

В. Самійленко. Коротко про митця. Гумор і сатира поета. «Патріоти»

В. Самійленко. «Ельдорадо». Універсальність моделі тоталітарної держави

Письмова робота за творчістю В. Самійленка

Є. Дудар. Сучасний письменник-гуморист. «Слон і мухи»

Є. Дудар. «Лісова казка». «Червона Шапочка». Прихований зміст творів

Складання власної гумористичної оповіді

О. Вишня. «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»)

Гумористичні твори М. Возіянова

Тематична контрольна робота «Український гумор і сатира (В. Самійленко. Є. Дудар)»

Контрольний твір-роздум (за поезіями Т. Шевченка)

Контрольна робота («Нова українська література: М. Гоголь, Т. Шевченко, П. Куліш, Марко Вовчок»)

Література ХХ ст. — мистецтво оновлених традицій і сміливого новаторства

І. Багряний — один із найталановитіших із когорти письменників-емігрантів. «Тигролови» — авантюрно-пригодницький роман

І. Багряний «Тигролови». Гуманістична ідея перемоги добра над злом

І. Багряний «Тигролови». Сильний тип української людини — головний герой письменника

Візуальна (зорова) поезія сьогодні (М. Мірошниченко, В. Женченко, М. Сарма-Соколовський, А. Мойсієнко)

В. Герасим’юк. Сповідь душі у віршах сучасного поета («Чоловічий танець», «Перший сніг», «Жива ватра»)

Життя і творчість Х. Д. Алчевської

І. Липа. Життєва біографія «У невідому путь»

І. Липа. «Мати»

Контрольна робота «З літератури ХХ ст.»

І. Вільде. «Повнолітні діти»

Тематична контрольна робота «Світ української поезії: В. Сосюра, Б. Олійник, В. Підпалий, І. Малкович»

І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст.. Про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч»

І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи

Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати…», «Доля», «Росли у купочці, зросли…»

Т. Шевченкоі Біблія. «Ісаія. Глава 35». Цикл «Давидові псалми»

Світова велич Т. Шевченка

П. Куліш — письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач. «До рідного народу»

П. Куліш. Кредо митця, його романтична лірика («Троє схотінок», «Заворожена криниця»)

П. Куліш «Чорна рада» — перший український історичний роман

П. Куліш «Чорна рада». Показ протистояння сил державотворення і руїнництва

П. Куліш «Чорна рада». Характеристика образів твору

Марко Вовчок. Життя і творчість. «Максим Гримач». Романтичність твору, особливості його сюжету, характеротворення

Марко Вовчок «Максим Гримач». Почуття відповідальності та вини як уселюдське почуття

Шевченко. «Гайдамаки». Складність історичної долі українського народу. Повсталий народ як герой поеми

Т. Шевченко. «Гайдамаки». Характеристика героїв твору

М. Старицький. «Остання ніч»

Національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьохліт». «Кавказ»

Т. Шевченко «Великий льох». Історичне минуле у творі

Т. Шевченко «Чигрине, Чигрине», «Стоїть в селі Суботові…»

Т. Шевченко «Сон» («У всякого своя доля»). Сатиричний пафос поеми, його спрямування

Т. Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим…». Критичний погляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього

Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка. «Катерина»

Т. Шевченко «Наймичка», «На панщині пшеницю жала»

Т. Шевченко «Марія», «У нашім раї на землі»

ОСНОВНІ ВІХИ ЖИТТЯ І. С. НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО. ТВОРЧІСТЬ ПИСЬМЕННИКА — НОВИЙ ІМПУЛЬС УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Т. ШЕВЧЕНКО. «ДУМИ МОЇ, ДУМИ МОЇ»

Т. ШЕВЧЕНКО. «ОЙ ТРИ ШЛЯХИ ШИРОКІЇ»

Т. Г. ШЕВЧЕНКО. «МЕНІ ОДНАКОВО, ЧИ БУДУ» (З ЦИКЛУ «В КАЗЕМАТІ»). ПОНЯТТЯ ПРО ФІЛОСОФСЬКУ ЛІРИКУ, СИЛАБО-ТОНІЧНЕ ВІРШУВАННЯ

ПОЕМА «МОЙСЕЙ» — ОДНА З ВЕРШИН ТВОРЧОСТІ І. Я. ФРАНКА

НОВЕЛА «СОЙЧИНЕ КРИЛО». ЗОБРАЖЕННЯ ЖІНОЧОЇ ДОЛІ В НОВІТНІЙ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ. ГУМАНІСТИЧНИЙ ПАФОС НОВЕЛИ

ПУБЛІЦИСТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ І. ФРАНКА. ЗНАЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКА

ЖИТТЯ Й РІЗНОЖАНРОВА ТВОРЧІСТЬ Б. ГРІНЧЕНКА, ЙОГО БАГАТОГРАННА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК МИТЦЯ І ВЧЕНОГО. ОПОВІДАННЯ «КАТОРЖНА», УТВЕРДЖЕННЯ В НЬОМУ ПРАГНЕННЯ ЛЮДИНИ ДО ЛЮБОВІ Й ДОБРА

КОНТРОЛЬНА РОБОТА УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР 70–90-х рр. ХІХ ст. СТОРІНКИ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ ТА ПРОЗИ 70–90-х рр. ХІХ ст.

ПАВЛО ГРАБОВСЬКИЙ. ОГЛЯД ТВОРЧОСТІ

ЗАГАЛЬНИЙ ОГЛЯД УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ КІНЦЯ ХІХ — ПОЧАТКУ ХХ ст.

МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ. «ГАРМОНІЙНИЙ ТАЛАНТ ХУДОЖНИКА І ГРОМАДЯНИНА» (С. ЄФРЕМОВ). ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ, ГУМАНІЗМ СВІТОГЛЯДУ

Т. ШЕВЧЕНКО. «МИНАЮТЬ ДНІ, МИНАЮТЬ НОЧІ»

І. ФРАНКО. «ІВАН ВИШЕНСЬКИЙ». ПОСТАТЬ УКРАЇНСЬКОГО МИСЛИТЕЛЯ XVII СТ. І ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ У ТВОРІ

І. ФРАНКО. «ІВАН ВИШЕНСЬКИЙ». ПРОБЛЕМА МОРАЛЬНОГО ВИБОРУ ЛЮДИНИ, ЇЇ ВТЕЧА ВІД НЕПРИЙНЯТНОГО БУТТЄВОГО СВІТУ

ЛЕСЯ УКРАЇНКА. РОЗПОВІДЬ ПРО ЖИТТЯ ПОЕТЕСИ, ЇЇ МУЖНІСТЬ І СИЛУ ДУХУ. «ВИ ЩАСЛИВІ, ПРЕЧИСТІЇ ЗОРІ»

ЛЕСЯ УКРАЇНКА. «ДАВНЯ ВЕСНА». ТЕМА ГАРМОНІЙНОГО ЄДНАННЯ ЛЮДИНИ З ПРИРОДОЮ

ЛЕСЯ УКРАЇНКА. «ХОТІЛА Б Я ПІСНЕЮ СТАТИ»

ЛЕСЯ УКРАЇНКА «ДАВНЯ КАЗКА». ІДЕЯ ВІЛЬНОЇ ТВОРЧОСТІ, ВІЛЬНОЛЮБСТВА ЛЮДИНИ

ЛЕСЯ УКРАЇНКА. «ДАВНЯ КАЗКА». ПРОБЛЕМИ І МОТИВИ ТВОРУ

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА «ТАРАС ШЕВЧЕНКО, ЛЕСЯ УКРАЇНКА, ІВАН ФРАНКО»

В. СОСЮРА. «ВАСИЛЬКИ» — ВЗІРЕЦЬ ІНТИМНОЇ ЛІРИКИ

В.СОСЮРА. ПАТРІОТИЧНИЙ ПАФОС ПОЕЗІЙ. «ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ!», «САД»

Б. ОЛІЙНИК. «ВИБІР». ВІЧНА ПРОБЛЕМА ЖИТТЄВОГО ВИБОРУ

Б. Олійник. «Ринг». Філософія чину і мудрості

В. Підпалий. «Тиха елегія». Щирість патріотичних почуттів ліричного героя

В. Підпалий «Запросини». Оптимізм, впевненість у правильності обраного шлях

Іван Малкович. «З янголом на плечі». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина

Іван Малкович. «Свічечка букви Ї», «Музика, що пішла»

Г. КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «КОНОТОПСЬКА ВІДЬМА». ПОЄДНАННЯ РЕАЛІЗМУ І ФАНТАСТИКИ

КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ

Б. ГРІНЧЕНКО. «СОНЯЧНИЙ ПРОМІНЬ»

ЛІТЕРАТУРА УКРАЇНСЬКОГО РОМАНТИЗМУ. П. ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ «РИБАЛКА», Є. ГРЕБІНКА «УКРАЇНСЬКА МЕЛОДІЯ», М. КОСТОМАРОВ «СОЛОВЕЙКО»

ЛІТЕРАТУРА УКРАЇНСЬКОГО РОМАНТИЗМУ. В. ЗАБІЛА «СОЛОВЕЙ», М. ПЕТРЕНКО «НЕБО». М. ШАШКЕВИЧ — ЗАЧИНАТЕЛЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ЗАХІДНИХ ЗЕМЛЯХ. «ВЕСНІВКА»

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА: І. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ, Г. КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО, ЛІТЕРАТУРА УКРАЇНСЬКОГО РОМАНТИЗМУ

М. ГОГОЛЬ. ЛІТЕРАТУРНА ДІЯЛЬНІСТЬ. РОМАНТИЧНА УМОВНІСТЬ ОПОВІДАННЯ «ВЕЧІР ПРОТИ ІВАНА КУПАЛА»

М. ГОГОЛЬ. «ВЕЧІР ПРОТИ ІВАНА КУПАЛА». ЗВ’ЯЗОК З «НЕЧИСТОЮ СИЛОЮ» ЯК МЕТАФОРА ЗЛОДІЯННЯ

Т. ШЕВЧЕНКО. ГЕНІАЛЬНИЙ ПОЕТ, МИСЛИТЕЛЬ, ПРОРОК НАЦІОНАЛЬНОГО ВІДРОДЖЕННЯ В УКРАЇНІ. ВІСЬ НЕПЕРЕРВНОСТІ ІСТОРИЧНОГО ЧАСУ («ДО ОСНОВ’ЯНЕНКА», «НА ВІЧНУ ПАМ’ЯТЬ КОТЛЯРЕВСЬКОМУ», «ДУМКА» («НАЩО МЕНІ ЧОРНІ БРОВИ…»)

Т. ШЕВЧЕНКО. «ПРИЧИННА», «ЛІЛЕЯ». УМОВНІСТЬ У БАЛАДАХ, ТРИВОГА ЗА ЖІНОЧУ ДОЛЮ

І. КАРПЕНКО-КАРИЙ — «ВЕЛИКИЙ ОБСЕРВАТОР ЖИТТЯ». (І. ФРАНКО)

«ДЕКАДЕНТ» — ПОЕТИЧНЕ КРЕДО І. ФРАНКА

І. Я. ФРАНКО. «ЛЕГЕНДА ПРО ВІЧНЕ ЖИТТЯ». ВІРШ-ЗАКЛИК «РОЗВИВАЙСЯ ТИ, ВИСОКИЙ ДУБЕ» — ВІРА В МАЙБУТНЄ СВОЄЇ НАЦІЇ

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА «ЗІВ’ЯЛЕ ЛИСТЯ»: «БЕЗМЕЖНЕЄ ПОЛЕ», «ОЙ ТИ, ДІВЧИНО, З ГОРІХА ЗЕРНЯ», «ЧОГО ЯВЛЯЄШСЯ МЕНІ У СНІ?». МІСЦЕ ЛЮБОВНОЇ ТЕМИ У ТВОРЧОСТІ І. ФРАНКА

«СІКСТИНСЬКА МАДОННА». КРАСА МАТЕРИНСТВА Й ВІЧНОЇ ЖІНОЧОСТІ

«ГІМН» — ОДИН ІЗ НАЙКРАЩИХ ТВОРІВ РЕВОЛЮЦІЙНО-ПАТРІОТИЧНОЇ ЛІРИКИ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

І. Я. ФРАНКО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ МИТЦЯ

М. СТАРИЦЬКИЙ. СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВА ДРАМА З ЖИТТЯ ТЕАТРАЛЬНИХ АКТОРІВ «ТАЛАН»

МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. БАГАТОГРАННІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ. ІСТОРИКО-РОМАНТИЧНА ПОВІСТЬ «ОБОРОНА БУШІ»

КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ЛІТЕРАТУРА 70–90-Х РОКІВ ХІХ СТ. І. НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. ПАНАС МИРНИЙ. І. КАРПЕНКО-КАРИЙ

КОМЕДІЯ «МАРТИН БОРУЛЯ». ПРАГНЕННЯ СТАТИ ДВОРЯНИНОМ ЯК МІФ ПРО КРАЩЕ ЖИТТЯ. ПСИХОЛОГІЧНА ПЕРЕКОНЛИВІСТЬ І ТРАГІКОМІЧНЕ ЗВУЧАННЯ ОБРАЗУ МАРТИНА БОРУЛІ. ІНШІ ОБРАЗИ В П’ЄСІ

«ПРИТЧА ПРО БЛУДНОГО СИНА», «ПРИТЧА ПРО СІЯЧА». БІБЛІЯ — СВЯТЕ ПИСЬМО І ЗБІРКИ ЛІТЕРАТУРНИХ ПАМ’ЯТОК

ОРИГІНАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА КНЯЖОЇ РУСИ-УКРАЇНИ. «ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ» — ІСТОРИЧНА КНИГА І ЗБІРКА ЕПІЧНИХ ТВОРІВ

КИЄВО-ПЕЧЕРСЬКИЙ ПАТЕРИК ЯК ПАМ’ЯТКА ЖИТІЙНОЇ ЛІТЕРАТУРИ. ОПОВІДАННЯ ПРО ПРОХОРА ЧОРНОРИЗЦЯ

І. ВЕЛИЧКОВСЬКИЙ. ФІГУРНІ (КУРЙОЗНІ) ВІРШІ (З РУКОПИСНИХ КНИГ «ЗЕГАР З ПОЛУЗЕГАРКОМ» І «МЛЕКО»). С. КЛИМОВСЬКИЙ. «ЇХАВ КОЗАК ЗА ДУНАЙ»

Г. СКОВОРОДА. «САД БОЖЕСТВЕННИХ ПІСЕНЬ», «ВСЯКОМУ ГОРОДУ НРАВ І ПРАВА, «DE LIBERTATE»

Г. СКОВОРОДА. БІБЛІЙНА ОСНОВА ТВОРЧОСТІ. «ВСТУПНІ ДВЕРІ ДО ХРИСТИЯНСЬКОЇ ДОБРОНРАВНОСТІ», АФОРИЗМИ

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА. УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ. ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

І. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «ЕНЕЇДА». ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ. НАЦІОНАЛЬНИЙ КОЛОРИТ. ПРОБЛЕМИ І МОТИВИ ТВОРУ. ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ, ЩО УОСОБЛЮЮТЬ САМОДЕРЖАВСТВО, ПАНІВ, ЧИНОВНИКІВ, ДУХОВЕНСТВО

І. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «ЕНЕЇДА». ОБРАЗИ ЕНЕЯ, ТРОЯНЦІВ

І. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «НАТАЛКА ПОЛТАВКА» — ПЕРШИЙ ТВІР НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДРАМАТУРГІЇ

І. КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «НАТАЛКА ПОЛТАВКА». НАТАЛКА ЯК УОСОБЛЕННЯ КРАЩИХ РИС УКРАЇНСЬКОЇ ЖІНКИ. РОЛЬ І ФУНКЦІЯ ПІСЕНЬ У ДРАМІ

Г. КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. БАТЬКО УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ. «МАРУСЯ» — ПЕРША УКРАЇНСЬКА ПОВІСТЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Г. КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «КОНОТОПСЬКА ВІДЬМА». КАРТИНИ ЖИТТЯ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ЗА ЧАСІВ ВЕЛИКОЇ РУЇНИ

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА РЕНЕСАНСУ І БАРОКО. РОЛЬ ПРАВОСЛАВНИХ БРАТСТВ, ОСТРОЗЬКОЇ ТА КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКОЇ АКАДЕМІЙ У РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ. І. ВИШЕНСЬКИЙ — МИСЛИТЕЛЬ, БОГОСЛОВ, ПОЛЕМІСТ

ІСТОРИЧНО-МЕМУАРНА ПРОЗА. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО КОЗАЦЬКІ ЛІТОПИСИ. «ІСТОРІЯ РУСІВ»

ДРАМАТУРГІЯ. ШКІЛЬНА ДРАМА «ВЛАДИМИР» Ф. ПРОКОПОВИЧА. ВЕРТЕП ЯК ВИД ЛЯЛЬКОВОГО ТЕАТРАЛЬНОГО ДІЙСТВА

Г. СКОВОРОДА. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ ФІЛОСОФА, ПРОСВІТИТЕЛЯ, ПОЕТА. «БАЙКИ ХАРКІВСЬКІ». «БДЖОЛА ТА ШЕРШЕНЬ», «СОБАКА І ВОВК»

«БУРЯ НА ЧОРНОМУ МОРІ». СИМВОЛ ГРІХОПАДІННЯ І ПОРЯТУНКУ ЧЕРЕЗ УСВІДОМЛЕННЯ ПОКАЯННЯ

«МАРУСЯ БОГУСЛАВКА». ОБРАЗ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЛОНЯНКИ МАРУСІ

«МАРУСЯ БОГУСЛАВКА». ПРОБЛЕМА ВИБОРУ ГЕРОЇНІ

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ДУМИ, ЇХ РІЗНОВИДИ. ЖАНРОВА СВОЄРІДНІСТЬ, ІСТОРИЧНА ОСНОВА, ГЕРОЇЧНИЙ ЗМІСТ ДУМИ

КОНТРОЛЬНА РОБОТА УКРАЇНСЬКІ ІСТОРИЧНІ ПІСНІ. ПІСНІ МАРУСІ ЧУРАЙ

ЛЕГЕНДИ ПРО ІВАНА СІРКА

Ю. МУШКЕТИК. «СЕЛЕНА»

ПИСЬМОВА ТВОРЧА РОБОТА ПРО УКРАЇНСЬКУ ІСТОРИЧНУ НАРОДНУ ПІСНЮ

ПІСНІ МАРУСІ ЧУРАЙ. «ЗАСВІТ ВСТАЛИ КОЗАЧЕНЬКИ», «ВІЮТЬ ВІТРИ, ВІЮТЬ БУЙНІ», «ОЙ НЕ ХОДИ, ГРИЦЮ…»

«ЧИ НЕ ТОЙ ХМІЛЬ?», «ЗА СИБІРОМ СОНЦЕ СХОДИТЬ». ОБРАЗИ ІСТОРИЧНИХ ОСІБ, ЛИЦАРІВ-ОБОРОНЦІВ РІДНОЇ ЗЕМЛІ, СТВОРЕНІ НАРОДНОЮ УЯВОЮ

ПІСНІ ПРО БОРОТЬБУ ПРОТИ СОЦІАЛЬНОГО ТА НАЦІОНАЛЬНОГО ГНІТУ («ОЙ МОРОЗЕ, МОРОЗЕНКУ», «МАКСИМ КОЗАК ЗАЛІЗНЯК»)

УКРАЇНСЬКІ ІСТОРИЧНІ ПІСНІ. ПІСНІ ПРО ЗВИТЯЖНУ БОРОТЬБУ КОЗАКІВ З ТУРЕЦЬКО-ТАТАРСЬКИМИ НАПАДНИКАМИ

ЛЕГЕНДИ З БІБЛІЇ «ПРО ВАВИЛОНСЬКУ ВЕЖУ», «ПРО МОЙСЕЯ». ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ

НАРОДНА ДУМА «САМІЙЛО КІШКА»

«СЛОВО ПРО ПОХІД ІГОРІВ». ДАВНЬОРУСЬКА ПЕРЛИНА УКРАЇНСЬКОГО ЛІРО-ЕПОСУ. ІСТОРИЧНА ОСНОВА «СЛОВА…»

«СЛОВО ПРО ПОХІД ІГОРІВ». ОБРАЗИ РУСЬКИХ КНЯЗІВ У ТВОРІ. НАСКРІЗНА ІДЕЯ ПАТРІОТИЗМУ

«СЛОВО ПРО ПОХІД ІГОРІВ». СИМВОЛІЧНО-МІФОЛОГІЧНІ МОТИВИ У ТВОРІ. МОВА ПОЕМИ

«СЛОВО ПРО ПОХІД ІГОРІВ». РОЛЬ ПЕЙЗАЖУ В РОЗГОРТАННІ СЮЖЕТУ. ПОЕТИЧНІСТЬ ОБРАЗУ ЯРОСЛАВНИ

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

ПРОЦЕС ВИНИКНЕННЯ ФОЛЬКЛОРУ. РОДИННО-ПОБУТОВІ ПІСНІ. «МІСЯЦЬ НА НЕБІ, ЗІРОНЬКИ СЯЮТЬ», «ЦВІТЕ ТЕРЕН, ЦВІТЕ ТЕРЕН», «СОНЦЕ НИЗЕНЬКО…»

РОДИННО-ПОБУТОВІ ПІСНІ. «ЗА ГОРОДОМ КАЧКИ ПЛИВУТЬ», «СВІТИ, СВІТИ, МІСЯЧЕНЬКУ», «ЛУГОМ ІДУ, КОНЯ ВЕДУ…»

УКРАЇНСЬКЕ ВЕСІЛЛЯ. «ДО БОРУ, ДРУЖЕЧКИ, ДО БОРУ», «А БРАТ СЕСТРИЦЮ ТА Й РОЗПЛІТАЄ», «РОЗВИЙ, СОСНО, СІМСОТ КВІТОК», «ЛЕТЯТЬ ГАЛОЧКИ У ТРИ РЯДОЧКИ», «ОЙ МАТІНКО, ТА НЕ ГАЙ МЕНЕ» — ВЕСІЛЬНІ ПІСНІ

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ БАЛАДИ «БОНДАРІВНА», «ОЙ ЛЕТІЛА СТРІЛА», «ОЙ НА ГОРІ ВОГОНЬ ГОРИТЬ», «КОЗАКА НЕСУТЬ». ТЕМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ, КЛАСИФІКАЦІЯ БАЛАД

УКРАЇНСЬКА СЕРЕДНЬОВІЧНА ЛІТЕРАТУРА ХІ–ХV ст. ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА. БІБЛІЯ. ЛЕГЕНДИ: ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ, ПРО ПЕРШИХ ЛЮДЕЙ АДАМА І ЄВУ, ПРО ПОТОП НА ЗЕМЛІ

Українська література

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *